10 Perkara yang boleh buat dengan Vaseline :) !

Assalamualaikum .
Sekarang aku nak share benda yang korang boleh buat dengan vaseline . ye, vaseline.


Keluarga Vaseline!!! comel kan? Limited edition vaseline Swarovski.

Haritu aku search perkara yang boleh buat dengan vaseline ni. Takkan 3 benda je yang boleh buat dengan vaseline ni. Kalau tengok kat belakang botol die, die cakap boleh

1. lembutkan punggung bayi
2.pelembap bibir
3.letak kat siku hari2 kasi lembut.
TAPI. BANYAK lagi vaseline boleh buat! (macam tukang promote dah aku. -,-)

seperti,

4. Paling famous, boleh panjangkan bulu mata. (Ramai cakap berkesan.)
5. Sapu kat kaki setiap malam. Pastu pakai stokin. Buat hari2 then, kaki jadi lembut.


6. Campur vaseline+gula/garam+madu = lip scrub. (dah buat. menjadi ;))
7. Boleh hilangkan kesan makeup kat baju.
8. Letak kat tempat yang biasa sembur minyak wangi. (kulit) then, sapu minyak wanyi. Boleh kasi bau     lama sikit.
9. DIY lip gloss :D

10. Sapu kat kulit yang kat bawah kuku tu hari2. Boleh jadi lembut and better looking.

Tak percaya. Cuba try. Insyallah menjadi :)

Oh, kalau search ade yang cakap boleh letak vaseline kat muka. Tapi vaseline boleh sumbatkan lubang pori = tak elok untuk muka -,- So, aku suggestkan. Takyah try la. Takut pape jadi lak.

So, itulah perkara yang boleh korang buat dengan vaseline ! Banyak lagi sebenarnye tapi 10 je lah aku share. Kawan aku pernah bawah kaki die cam sakit or something. So, die sapu vaseline hari2 & it works!  So, try lah kay ? 

Now playing : Coming Up Strong by Karmin (Dengar lah. Sedap lagu ni!)
Quote of the day“If you don’t build your dream, someone else will hire you to help them build theirs.” - Dhirubhai Ambani

know that? love yourself. you are beautiful because of you .

Tu je. BAIBAI:)

(pic source: Mr. Google)

UPDATE: Vaseline do not clogged pores. Sorry kalau ada misunderstanding. Boleh guna untuk muka :)

0 comments

Appreciated :)