:))

Assalamualaikum semua :)
Harini aku nak story pasal trip aku ke Japan ! Hehe, best sangat . Nak cakap orang sana sopan, terlebih sopan pun ade. Pening aku tengok. Shopping kat sane pun best ! Murah ! Lagi murah dari Malaysia. Cube korang fikir, produk SKII yang kat sini siap ade kedai sendiri & boleh tahan mahal. Tapi kat sane (Jepun) , boleh kasi free gift je . Hahax ! Lawak pun ade aku tengok jepun ni. Tapi apepun best lah ! Tak regret lah datang jepun . Aku pergi pun dengan mak & adik aku je. Yes, ayah tak dapat cuti :(

Day 1.
Takde ape pun yang special . Sampai airport Narita tu, lepas ambil beg sume tu terus ade due orang student kat sane greet kiteorang. Mak ade cakap nanti akan ade student yang jadi macam 'tour giude' kiteorang. Tunjuk itu ini kat jepun. Aku macam ohhh, senang lah nak translate language camtu. :)

Day 2-3.
Pergi Disneyland !!! Second day pergi Disneysea dulu, n esok pergi disneyland pula. Best la jugak, tapi still tak nak naik roller coaster la. Tapi rase rugi :(

Depan pintu masuk disneyland :)

Sana sejuk giler, tak tahan kot! Tapi best la dapat gambar dengan mickey mouse. Haha. Aku msaih budak2 lagi . Adik aku yang eksyen tak nak ambil gambar ngan watak disney. Dah matang ke, adik oi ?

Day 4.

Comel je tiket die. Train die lagi comel !


My Bro. Belakang tu mount fuji.

Pergi mountain Fuji ! Yay, ceh taklah pergi betul. Aku pergi gunung yang dekat dengan mount Fuji.  Excited nak rase snow kat mount Fuji, last tak pergi. Maybe sebab tinggi kot. I donno. Pergi sane pun naik train, lame ! 2 jam setengah. Sebab malas nak tidur hotel kat sane.

Day 5-6.

Pergi Nigata pula ! Boleh main salji! Wohoooo ! Tapi still sejuk la. Cam biase. Kali ni nginap hotel lain pula ! & hotel yang aku duduk ni best ! Bilik die konsep jepun, tu yang best tu. Tidur kat lantai ! Japan style ! Hehe. Tapi yang paling best ! Dapat main snowboard ! Actually nak skiing , tapi dah tersewa papan luncur tu. Soo, berlatih je la. Tapi best giler ! First day, badan ok lagi. Esok bangun pagi. Peh ! Sakit satu badan . Tak tau camne nak gerak, aku ni dah tua ke? Apepun thanks to my trainer, haha. Nak aku kasitau name ke ? lain kali la. Thanks to him, aku (boleh la) snowboard. Walaupun masih dalam peringkat beginner & x tau camne nak brake -,- . Tapi yang pasti dah boleh diri :DD.


Jatuh ... :(

Day 7.
Hari terakhir kat Jepun. Alaa, sedihnye. Tapi rindu kat Malaysia. Sekarang ni rindu Jepun pula. Heih. Hari ke 7 ni cume shopping je la. Pergi Yotsuya ke, Tak ingat la. Tapi shopping kat sini la yang best . Lepastu nampak Uniqlo yang terbesar kat jepun. Student tu cakap kat Uniqlo ni, baju lelaki kat tingkat 8. Paling atas skali. Shocking, 7 tingkat sume tuk perempuan ! Best jugak, haha.

pakai tudung: Kak Rashka
Pakai baju pink: Kak Aime Aqelah
comel kan akakII kat atas ni ;) ?


Kat mane ntah.

Lepastu pergi makan kat Rasa Malaysia ramai2. Tapi aku duk diam je la. Tak tau nak cakap ape , hehe. Takkan nak masuk campur lak dalam conversation. :)


Aku nyorok :D Cube teka aku kat mane, hehe.

Well, malam tu depart dari airport kul 10:30. 6 Jam dari Jepun tuk balik ke Malaysia. Nasib baika de lagu fav aku kat dalam kapal terbang tu. Boleh la dengar sampai tertidur aku. Penat woo. Tu je lah. Malas nak cite full kat sini. Panjang nanti nak type -,-.


Apepun thanks kat student yang sanggup teman kami satu family pergi jenjalan. Sori kalau korang penat layan kiteorang. Sori kalau aku boring, hehe. :))

BYE :) & thanks kalau korang sanggup bace post ni. huhu. & faham ape yang aku type.





0 comments

Appreciated :)